jimdrake.blogg.se

2012-11-16
09:56:41

Blev inget körkort.....
Ja igår va man på konsulatet... Skulle hämta papprena på att jag har en fast adress här samt översättning av mitt svenska körkort till engelska... Sen åkte jag tillbaka till tjejen som hjälper mig med allt det här med körkort.... Hon hade fixat läkarintyg å allting sånt åt mig... Smidigt när man bara betalar en slant å får alla papper man behöver utan att ens gå till sjukhuset... Sen skulle jag träffa henne igen idag kl 08.00 för att fixa själva körkortet, men då hade dom fullt upp idag så jag skulle komma kl 08.00 den 21:a istället.... Så vad gör man, bara vänta 1 vecka till.... Men men, så är det ju här i Thailand, man ska aldrig ha bråttom... Och har man bråttom så kostar de!
Så det blev en sväng till poolen istället igår och bara softa.... Och kvällen slutade med en helt okej bar runda.... Besökte nog ungefär 15-20 barer totalt på ca 7 timmars tid... Så inkl ladydrinks, bjuda polarn på mat och några groggar samt lite dricks där brudarna var trevliga kostade kalaset totalt 1400 bath, alltså ca 320 spänn...
Idag är det heldag på soffan som gäller med film och internet typ..
 
//Jim Drake
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: