jimdrake.blogg.se

2013-01-11
16:22:31

Chock dee krapp!!
Nä in riktigt, för "chock dee krapp" betyder skål, och jag sitter här med ett glas iste.... Och "chock dee kaa" för tjejer.... Vet inte varför det är olika..... Likså när man säger Hej på thai... "Sawadee krapp" som kille medans tjejerna säger "Sawadee kaa"... Eller Tack.... Killar säger "Kapp khun krapp" och tjejer "kapp khun kaa".... Jaja skit samma, vet inte varför jag kom in på det här riktigt.....
Har iaf hittat en lägenhet nu och flyttar in den 15:e... Fick tag i etta precis där jag vill bo..... Tyvärr utan balkong då som har tagit bort väggen mellan rummet och balkongen och gjort rummet lite större istället..... Ingen nackdel för min del... Så efter flytt ska jag köpa en ugn och en spis iaf, så jag kan laga den där satans potatisgratängen jag släpat med mig ända ifrån sverige =)....
Dessutom har jag världens bästaste extra mamma som ser till att jag sköter mig med keps och såna där grejer och dessutom har hon med sig saker till mig ifrån Sverige... Se hur mycket från önskelistan som kommer ner.... Som jag längtar!! Men är ca 1,5 vecka kvar tills dess..... Det är såna personer som ligger mig varmt om hjärtat!
 
Har läst ut boken "Den senila skalbaggens tröst" nu och ger den mycket bra betyg... En helt klart bra och underhållande bok om en svensk i ett thailänskt fängelse.....
Var ner på Soi postoffice i en bokhandel där och köpte "Privat dansös" som jag hört så mycket om... Handlar om en snubbe från England som kommer till Bangkok för att skriva en bok om Thailand..... Träffar en gogo-tjej och livet blir väl lite annorlunda kan man väl säga...... Mycket i boken stämmer väl ang. dessa thaidamer, men endast till viss del.... Allt är lite överdrivet enligt min mening men ändå en underhållande bok, absolut känner man igen sig vid mer än 1 tillfälle.... Kanske inte världens bästa bok egentligen men gillar man Thailand och barlivet är den helt klart läsvärd....
Efter flytten på tisdag ska jag köpa boken "Flykten" som handlar om den ända västlänning som lyckats rymma från det ökända fängelset Bangkok Hilton, samma fängelse som Jens sitter i från "Den senila skalbaggens tröst"...
 
Nu ska jag lägga mig i sängen å kolla på Babas bilar...... Längesen jag såg den rullen... Hur skön som helst.... Ha det gött kamrater och hoppas det snöar på er!!
///Jim Drake
 
 
Kommentar:
#1: Mamma

Glöm inte ta hem boken till mig

Svar: Ska försöka komma ihåg det =)
Jim Drake

2013-01-12 @ 19:03:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: