jimdrake.blogg.se

2013-01-02
03:37:56

2013/2556

Tycker det blev en ganska "tråkig" nyårsafton för min del..... Nej då, inte helt misslyckad ska jag inte påstå... Började bra och slutade bra.... Men mellan kl 23 och 02 vart det helt kasst....

 Vart kanon bakis igår efter pyttipanna träffen och klev ur sängen runt 18.30 tiden.... Tog en dusch och sen drog ner till Pattaya för å hitta något att käka... Började på Relax bar där jag känner de flesta stammisarna så tänkte att det kan ju vara kul å gå dit å hälsa gott nytt år till lite bekanta.... Träffade även där en ny bekant.... Mycket trevlig sådan!

Blev några groggar i Relax baren och sen visade det sig att det vart gratis mat där... Perfekt!

 

Började med lite förrätt som bestog av hemgjord potatissallad, räkmackor och korv med bröd...

Sen kom det inte lite olika pizzor dom hade slicat upp men dom blev det inget foto på.....

 

Efter det kom det en gris som grillades å käkades....

 

Sen vart det dags för lite biljard som var mycket trevligt... Efter biljarden var klockan då 23, och jag skulle ner till byn för att möta en polare... Så ringde till honom och kollade vart han är och han var då på Coundown festival området efter walking street.... Så jag önskar alla gott nytt och slänger mig på en moppe taxi... Säger till chaffisen att jag ska till festival området på andra sidan walking street, mot jomtienhållet och bla bla.... Han sa "no ploblem" och att han visste.... Men jag tyckte han körde väldigt fel håll men sa inte så mycket om det.... Tills vi kom ner till second road, som är enkelriktad åt det hållet jag vill.... Och sen säger "No ploblem, we here now"... Och vart var vi då?? Jo på Central festival, (Hilton huset)... Åååhhh... NEJ NEJ NEJ... Försöker förklara för honom igen och han fattar NADA.... Men sen säger jag till honom "Kör till tukcom, sen mot jomtien" så visar jag vart jag kan hoppa av.... Massa avstänga gator å skit överallt så fick ta massa omvägar... Jaha, vid tolvslagen satt jag fortfarande på denna satans moppetaxi på soi bua khao, men kör i rätt riktning.... Visar honom vägen och kommer fram ca 00.30.... Alla är på väg därifrån såklart och jag går i motström mot alla dessa tusen människor... börjar bli duktigt irriterad då jag inte får tag i kompisen pga utslaget nät på telefonen..... Men efter en stund går det ringa... Då är han på väg mot walking street igen och säger att han står under den här skylten när man kommer fram till WS där det står "long live the king"... Börjar gå däråt, sakta sakta sakta, folk som knuffas och sprutar sånt där förbannat spagetti-spray överallt och mer å mer tokig börjar jag bli.... Runt 01-tiden är jag framme vid skylten men ser honom inte så jag ringer igen... Då hade dom gått en liten bit innåt på WS för det var så mycket folk.... Så jag knatar efter, sakta går det och man kan knappt röra sig..... Ska ringa kompisen igen, men då visade det sig att pengarna på luren va slut.. Blev några väl valda könsord där och satte fart mot seven eleven.... 100000000 ryssar där inne och kön skenade inte direkt..... Men jag kom fram till slut och köpte mitt refill..... Ska fylla på telefonen, men vad händer? No nätet nerlagt igen och kan alltså inte fylla på... Tänkte att jag står kvar här å tjurar tills det funkar igen.. Och just då slocknar hela satans WS och allt blir tyst och kolsvart.... KUL... Men då hoppar iaf nätet igång så jag kan fylla på telefonen och ringa polaren.... Då visade det sig att han satt sig på Hot Tuna Bar, inte den första utan den andra.... Hur lätt är det att hitta i mörkret när man aldrig vart där innan?? Men jag går bortåt och då hoppar elen igång igen.... Kanon! Kollar runt lite vart jag är och ser en skylt rakt över huvudet, Hot tuna bar!... Kollade mig runt utan å se polarn så ringde honom och sa att jag var på hot tuna bar, men att jag inte visste om det var den första eller andra... Visade sig såklart att de va den första, jag skulle fortsätta ca 75 meter och på andra sidan gatan... Börjar gå däråt och PANG, elen slocknade igen.... VAFAN!! Svetten rann, förbannad var jag, bakruset började smyga sig på...... Men jag gick bortåt då polarn sa att han satt ute vid gatan så håller jag på högersidan så ser han mig..... Men efter en stund ringer jag honom igen å säger att jag ev gått för långt... Men precis då säger han att han ser mig, så han håller upp telefonen i luften så jag får en liten ljus-signal att följa sista metrarna..... ÄNTLIGEN framme.... Klockan e nu då 02.00 och jag missade hela fyrverkeri grejen.... Men nu fick jag iaf ett par groggar i mig igen så man kom igång.... Och just som vi ska gå vid ca 02.30 kanske så kommer elen tillbaka igen och vi börjar gå....

Så jag letar upp en moppetaxi för att ta mig till min moppe så jag kan åka hem... Men han vill ha 150 bath, i vanliga fall 60.... Nähä du säger jag då går jag hellre... Stoppade en annan moppetaxi lite längre fram och frågar vad han ska ha för att köra mig, och han svarar 300??? Nädu jävel, då går jag hellre.... Detta var på second road så jag siktade in mig på NID bar istället... Tänkte att det sitter väl förmodligen någon man känner igen iaf.... Och mycket riktigt så satt ju Lamaien där och kuckilurade.... Så då kunde jag ÄNTLIGEN sätta mig till ro, ta några rediga groggar, snacka lite dynga, blev bjuden på ett par lakrits shottar av Pod.... I samma veva ringer exet å undrar vart jag är så då frågar jag henne om jag kan åka med henne hem vilket gick bra... Så då kom hon dit och plockade upp mig..... Så det vart väl sagan om nyårsafton....

 

Men blev inga bilder knappt under hela kvällen mer än 2 matbilder och ett par bilder från NID....... På de första bilderna har Pod shot tävling med herren i blå rutig skjorta som jag inte minns namnet på... Pod dricker tequila rose(?) och killen i skjortan lakrits shot.....

 

Och mer bilder än sådär blev de tyvärr inte.... Men nu ska jag vara 100% nykter HELA Januari så då ska jag försöka köra lite promenad bilder istället......

 

För övrigt blev det ingen invägning i fredas för min mamma säger att man inte ska väga sig i jultider.... Så hoppade över 1 vecka..... Men kollade faktiskt igår och vågen står fortfarande på 89....

Kommentar:

Nyårsafton sög getröv för mig med men maten var ju god iaf :/

2013-01-06 @ 00:06:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: